اخر الاخبار

آخر الأخبار

MOJIH PRVIH PEDESET.. Amb. Dr . Vildana Stanišić

 



Prije tačno mjesec dana ugaslih pedeset svijeća na rođendanskoj torti . I od tada svaki dan pokušavam da napišem priču o svojih prvih pedeset. Pokušavam da svoj život sažmem u jednu priču , ali mi baš nešto i ne polazi za rukom. Bezbroj puta počinjala i odustajala , pisala i brisala . Evo ponovo sjedoh za računar sa namjerom da napišem bar koju riječ .Iskreno ne vjerujem da ću stići do kraja , al evo bar da pokušam.
Najteže je pisati o sebi i svom životu jer svaka napisana riječ ponovo se proživljava , a u mome slučaju to nije nimalo lako .
Tatina princeza , koja je odgajana poput spartanskog vojnika teško spojivo ,al u mom slučaju je upravo tako bilo. Vrlo rano sam odrasla , čini mi se da djetinjstva nisam ni imala , al valjda je to sudbina većine djece kojima su oba roditelja u radnom odnosu. Već sa tri godine života počela sam da ostajem sama u kući i da brinem sama o sebi . Kako sam ja rasla , rasla je i moja samostalnost .Pa , tako da nisam ni primjetila koliko sam za razliku od mojih vršnjaka bila neovisna o drugima. Život me naučio kako da izgradm svoj mali svijet i kako da se snalazim u njemu . Već sa naučenim prvim slovima počela sam da pišem i svoje prve pjesme i onda je sve bilo nekako lakše jer baš te moje pjesme bile su moje najbolje prijateljice kojima sam otvarala dušu .
Život me nije mazio , te sam sve lekcije učila na onaj najteži način.Svaki put kada bih povjerovala da sam konačno pronašla prave prijatelje ti isti " prijatelji " najdublje bi mi zabili nož u leđa , te sam sa svim tim ranama odrasla u veoma skeptičnu osobu koja nikome ne vjeruje i u svakome vidi svog potencijalnog neprijatelja. Kako sam rano odrasla i rano se osamostalila kroz život sam se bavila raznim zanimanjima : Prodavačica , pjevačica , cvjećarka , trgovački putnik , sekretarica redakcije , spiker , novinar , administrator ,reditelj , scenarista i na kraju dođoh do onog što sam oduvijek samo i trebala biti , spisateljica .
Kažu u životu se samo jednom voli iskreno i pravo .Ja sam eto uspjela dva puta . Imala sam dvije velike ljubavi i par onih koje nisu ni vrijedne pomena. Bezbroj puta pala i ustala još jača i odlučnija . Često bez novca , al nikad siromašna .U toku rata preživjela  i zatvor i logor , čak i prisilni brak ,ali me  ništa nije slomilo ni uništilo čovjeka u meni .Pa ni svi oblici nasilja koja sam eto nekim čudom preživjela.
Insan bila i insan ostala , trudeći se svakome na neki način da pomognem . Te tako znatan dio svog života provedoh u brojnim humanitarnim akcijama o kojima ne volim da govorim . Jer Onaj koji treba da zna , zna sve.Istina moja iskrenost i bolesno poštenje skupo su me koštali , al to sam jednostavno ja i ne bih se mijenjala ni sa kim.Kroz život dodijeljene su mi brojne titule , ali ona najljepša je titula majke koju s ponosom nosim već 26 godina , a moje troje djece su mi najveća nagrada i najveći blagoslov. Kad bolje razmislim oni su sve što imam i cijeli moj svijet. Pošto prije ili kasnije svi okrenu leđa ostaju mi samo dragi Allah i moja djeca , meni dovoljno za sreću.
I sada nakon svega proživljenog i preživljenog , nakon ovih pedeset godina kada podvučem crtu, ne vidim nikoga kome bih mogla u nevolji pokucati na vrata , a moja vrata su uvijek svima bila širom otvorena . Sada je došlo vrijeme da počnem polako da ih zatvaram , jedna pojedna i da se okrenem sebi i svojim prioritetima . Prvih pedeset godina , potrošnih na druge , ovo malo što mi je preostalo ne dam više nikome . Vrijeme iza mene naučilo me da stavim sebe na prvo mjesto svojih prioriteta. Iskreno ne znam da li ću uspjeti u tome , ali sasvim sigurno ću pokušati.U životu sam željela samo složnu porodicu i par pravih prijatelja ,al eto nije mi bilo suđeno .Tako da ću i od sada kao i do sada kroz život sama.

Bosna i Hercegovina
29/08/2021.

ليست هناك تعليقات

مرحبا بكم في الموقع الإعلامي للمنتدى الثقافي الدولي شكرا لتواصلكم معنا ولمشاركتكم الفاعلة
Welcome to the media site of the International Cultural Forum. Thank you for contacting us and for your active participation